Hoekerstraat 7 1393 NR Nigtevecht
0294 25 33 54
info@wuta-nigtevecht.nl

Uw mening: bijna 50% heeft de enquête ingevuld.

De enquête is door 74 huurders ingevuld, het bestuur en het huurdersplatform vinden deze hoge respons erg fijn. Wij willen ook waar mogelijk onze plannen baseren op uw mening. Dit is de samenvatting van wat u ervan vindt:

  • Van de 74 huurders die deze enquête hebben beantwoord beoordeelt 81% de woning van voldoende kwaliteit, en
  • 19% van onvoldoende kwaliteit.
  • 38% van de huurders vindt dat er sprake is van achterstallig onderhoud. Aandachtspunten voor het onderhoud
  • en verbeteren van de woningen zijn isolatieproblemen, ventilatie- en vochtproblemen, slecht sluitende ramen en
  • scheuren in muren en plafonds.
  • De afhandeling van de reparatieverzoeken wordt door 43% van de bewoners als onvoldoende beoordeeld. Dit
  • komt vooral door de lange wachttijd tot de reparatie, het onvoldoende verhelpen van het probleem, het slechte
  • contact vanuit de aannemer en het onaangekondigd langskomen.
  • Ongeveer 90% is positief te spreken over de Wuta en haar dienstverlening.
  • 92% van de bewoners beoordeelt de buurt met een voldoende, met een gemiddelde van een 7,5.
  • Aanpassingen en wensen voor de woning omvatten het herstellen van het achterstallig onderhoud en het
  • verduurzamen van de woning in de vorm van betere isolatie en zonnepanelen. Daarnaast in sommige complexen
  • een vaste trap naar zolder of electra in de schuur.
  • Andere suggesties die huurders hebben gaan over het onderhoud van de tuinen van de gemeente en andere
  • buren. Ook willen de bewoners graag dat er meer duidelijkheid komt vanuit de Wuta over de regelgeving en
  • algemene voorwaarden van uit- en aanbouwen.
  • Het uitgebreide verslag komt voor de kerst op onze nieuwe (!) website. Wat gaan wij nu verder doen?

Kort samengevat:

  • De afhandeling van reparatieverzoeken verbeteren; daar zijn we 6 maanden geleden al mee begonnen en we hopen dat u
    het gaat merken.
  • In 2022 tussen januari en mei een technische inspectie van de buitenzijde van de woningen waarbij we de inspecteur
    zullen wijzen op de door u genoemde achterstalligheid. Op basis van die inspectie kunnen we dan een onderhoudsplan
    opstellen.
  • Met de huurders die in de enquête hebben aangegeven dat iets stuk is, zal contact worden opgenomen.
  • In 2022 komt er een beleidsdocument met betrekking tot zogenaamde ZAV’s (zelf aangebrachte voorzieningen).
  • Wuta gaat meer aandacht geven aan tuinonderhoud.
  • Tussen januari en juli 2022 zal WUTA een integraal onderhoudsplan inclusief verduurzamingsverbeteringen opstellen.
    Nogmaals veel dank aan alle huurders die de moeite hebben genomen om de enquête in te vullen. Samen met het huurdersplatform pakken wij uw punten op!